1.) Vytvořit pro dítě prostředí plné důvěry, pocitu bezpečí, jistoty, vzájemného respektu
a empatie – velkou pozornost věnovat vztahům ve skupině a zajišťovat pohodu těchto
vztahů
2.) Všemi dostupnými prostředky podporovat tělesný rozvoj a zdraví dítěte, rozvíjet jeho
pohybové a manipulační dovednosti, vést ho ke zdravým životním návykům a postojům
(správná životospráva, výživa, režim dne).
Pro pobyt dětí venku využívat i vybavených hřišť (Sokolský ostrov, Malý jez,
Všesportovní hala) a delších vycházek (Stromovka, Borek, Dobrá Voda, aj.).
Zařazovat sezónní činnosti.
3.) Rozvíjet řečové schopnosti a jazykové dovednosti dětí – receptivní (vnímání,
porozumění, poslech) i produktivní (výslovnost, vytváření pojmů, mluvní
projev, vyjadřování). Podporovat otevřenou komunikaci dítěte.
4.) Motivovat dítě k aktivnímu poznávání, povzbuzovat jeho chuť k učení, zájem poznávat
nové a objevovat neznámé, porozumět věcem a jevům kolem sebe.
Vzdělávací nabídka musí být přiměřená osobnosti a věku dítěte a vést ke získání
potřebných kompetencí.
5.) Učit děti vnímat, že svět má svůj řád, že je rozmanitý a pozoruhodný – jak svět přírody
(rostliny, živočichové, krajina, podnebí aj.), tak i svět lidí (tělesné, zdravotní, rasové,
etnické, jazykové, národnostní a jiné rozdílnosti).
Rozvíjet jejich pocit sounáležitosti s živou a neživou přírodou, lidmi, společností,
planetou.
6.) Vytvořit základy estetického vztahu dětí ke světu, k životu, ke kultuře a umění.
Probouzet, rozvíjet a uplatňovat jejich tvořivý potenciál
ilustr. : Mgr. Ivana Tlačilová